Summering- före och efterbild!

Jag tänkte jag skulle summera hur det gått med in viktnedgång såhär långt. Jag började den 12 mars (blev medlem på kvällen den 11:e efter peppande samtal med syrran) och idag har vi den 25 april. Alltså 6,5 veckor.
 
Vikt: -5.4 kilo
Lår: -4 cm
Stuss: -4 cm
Midja: -2 cm
 
Jag känner mig mycket snyggare och finare och det är kul att hitta nyttiga recept och att gå och träna! Det här är lätt! Jag har aldrig prövat att gå ner i vikt innan, utan tänkt att det är såhär jag ser ut. Men jag kunde märka att sambo-kilona började smyga sig på och helt plöstligt var jeansen liiite för tighta! När jag kollade på gamla bilder så såg jag en skilnad på min kropp då och nu. Jag tränade redan regelbundet, så varför då inte pröva att ändra matvanorna en smula? Jo, jag gav det en chans och det gick superbra! För varje dag som går kryper vågen neråt och jag är påväg mot mitt mål med stormsteg. Vi får se om de sista 2,6 kilona blir kilon som jag får kämpa för att få bort. Men jag antar gärna utmaningen! Det är kul faktiskt! Tro det eller ej!
Det finns så mycket spännande recept att göra och så många inspirerande bloggar om träning och fitness som lägger ut recept. Ibland prövar vi nya grejer, ibland gör vi bara den mat vi brukade göra, då vi redan innan åt nyttig mat, men byter ut vissa produkter och äter mindre portioner, men fler mål per dag. Det mål jag ändrat mest är frukosten plus att jag nu börjat äta mellanmål. Gott och håller blodsockret i rätt nivå under dagen.
 
Vi får se vart detta slutar, haha! :) Om någon som är sugen att börja, så ger jag gärna råd och tips :) Lycka till! 9 veckor kvar till midsommar, än är det inte försent! 
Barcelona, juli 2012
 
Ikväll, 25 april 2013.
 
Kan man se någon skillnad? :)

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Fin du ær. Ser skillnad vi!

Kommentera här: