Semestern hägrar

Idag är sista jobbdagen idag och sen har jag 8 dagars semester! Jag var ledig ett par dagar i förra veckan, då vi var uppe i Västervik och hälsade på pappa och mormor, solade och badade ute i skärgården, grillade, var ute i stan, balkongfest hos mormor, bad i poolen. Allt detta på bara två dagar. Det gäller att vara effektiv om man vill göra så mycket :). Sen om fredagen åkte vi till Gråhallen, utanför Linköping och ordnade inför Nils dop. Vi bakade tårtor, kakor och cake pops och drack vin hela dagen och kvällen och killarna byggde trädäcket färdigt inför den stora dagen. EN planka fattades när allt var lagt och vi drack te och mackor ute på trätrallsgolvet med massor ljus som omringade oss. Mysighetsfaktorn var hög! Om lördagen vankades det dop och vi klädde oss fint och begav oss till Vreta Kloster. Det var ett fint dop och jag och barnen sjöng "Måne och Sol" i kyrkan, samt läste en dikt tillsammans med Alva. Hon skulle egentligen läsa hela dikten själv, men vågade inte, så då skulle jag läsa den själv. Men när hon fick reda på att hon skulle få prata i "en riktig mikrofon!?!" (citat Alva) så vill hon gärna läsa. Och det gick kanon! Solen sken hela dagen och vi åt och lekte och badade i barnens pool. En fin dag och dopbarnet skötte sig som alltid. Kvällen blev sen och vi systrar tillsammans med våra karlar och barn avslutade med lite festligheter på altanen denna sommarnatt!
 
Om söndagen åkte vi och badade i Vättern vid Motala och grillade jättegoda laxrätter om kvällen. Måndagmorgon åkte vi tillbaka till Skåneland igen. Så var en härlig långweekend över. Nu har jag jobbat i fem dagar och på måndag åker vi till LEGOLAND, LaLandia och Skagen i en vecka, med syrrans familj och jag och Emil. Det ska bli så mysigt att åka på semester med dem!
 
Lite om vad jag gjort :)
 

Kommentera här: