Min frukost

Så här kan min frukost se ut en dag: (brukar variera lite mellan havregrynsgröt och fil/youghurt)
 
2 dl Vanilj Original (valio) 160 kcal
1 dl Blåbär, frysta 30 kcal
1 msk Keso 4% fett 14 kcal (jättegod ersättning istället för smör!)
8 gram Kalkonkött, rökt 11 kcal
1 glas lättmjölk 0,5%, laktosfri 60 kcal (dricker inte mjölk som sådan, utan har en skvätt i thet, så under en dag blir det cirka ett glas mjölk, så brukar skriva upp den till frukosten så är den avklarad)
1 portion Knäcke och leverpastej 60 kcal
1 skica Ryvita Mörkt, 18% fibrer (knäcke) 38 kcal
                                                                = 373 kcal
 

Jag ska äta 325 kcal till frukost, så den här frukosten idag är lite i överkant, brukar bara äta ett knäcke, men det blev två idag för jag ville stå mig länge, sen dag i skolan idag. Men det brukar jämna ut sig under dagen så jag ligger under eller precis med mitt dagliga intag på 1300 kcal.
 
Nu ska jag snart bege mig till Helsingborg och Campus!
 
Lever ni där ute???

Kommentera här: