Nu är jag SÅÅÅÅ nära..

Det går nästan inte att komma närmare examen än det jag är idag! På onsdag är det opponering på uppsatsen, sen är det SLUT! (om vi då blir godkända eller underkända light med komplettering). Detta är galet. Detta kan vara min sista måndag som student. Forever! Som jag längtat. Ljuset i tunneln lyser starkt som f*n just nu.

Tänk att bara få jobba och enbart ha jobbet och mitt "riktiga" liv att tänka på! Ingen låtsasvärld (som jag förövrigt ser som en högst riktig, ångestfylld och asläskig värld), ingen som ska bedöma mig på mina prestationer på något som jag inte förstår mig på, inga konstiga teoretiska antaganden som jag ska ta mig igenom, ingen j*vla forskning som jag ska bedriva som ska bedömas. Nej, det är över nu.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Låt inget stoppa mig nu! Äntligen livet tillbaka!

Men förstå mig rätt, jag har lärt mig så mycket, alla kurser jag läst har varit otroligt givande och alla vänner jag mött, det är ovärderligt! Men mest har jag nog lärt om mig själv. Jag har hittat sidor av mig själv som jag inte trodde fanns, både dåliga och bra, jag har utvecklats mycket och utan utbildningen hade jag inte kommit på detta. När jag valde att börja plugga stod jag i en korsning och kände att jag stampade på samma ställe. Jag gjorde något åt det och dessa tre år och en fil.kand. i service management har jag för alltid med mig!

Nu känns det som jag tar studenten igen, hela livet står framför mig! Men inte vilket liv som helst, utan vuxenlivet!!!! Kom och ta mig!




Kommentera här: